Salut et bienvenue dans la grande chasse
1: pas de problèmes. On peut aussi tirer sur les pilotes en parachute (pas beau mais courant)
2: oui si on débute inversé
3: je proposerait une variante
On à 2 type de slip => le DERAPAGE et la GLISSADE
Le dérapage est la manoeuvre décrite dans AF ou à l'issue est obligatoire 1 ou 2 virage
Exemple: en étant incliné à gauche ,on dérape de 1 vers le coté avant droit de l'hex ,et dans l'hex d'arrivée du dérapage,on doit faire 1 ou 2 changement de direction de 60 degrés du coté gauche en appliquant le cumul de perte de vitesse de ces ou 3 manoeuvres (1 hex de pt de manoeuvre + 2 de vitesse pour le dérapage + le(s) virages).
La glissade est un changement d'hex de un hex vers l'avant droit ou gauche selon l'inclinaison de départ (inclinaison droite => glissade droite ........)sans changement possible d'orientation possible. Les glissades peuvent se succéder sans limitations
Tiré de la version des régles revues et cumulées AF+Dauntless
3. SLIP MANEUVER: A plane can either make a right slip or a left slip.
a. A plane must be in a right bank or inverted right bank attitude in order to make a left slip. A plane must be in a left bank or inverted left bank in order to make a right slip. Planes in a level or inverted bank attitude cannot perform a slip maneuver. In other words, a plane will always perform a slip maneuver in the opposite direction from its bank attitude.
b. A plane that slips during its movement will shift into an adjacent hex (see diagram below), and remain facing in its original direction from its bank attitude.
c. To indicate a slip maneuver, the plane must move the specified number of hexes, and then make the desired slip notation.
d. Planes that perform a slip maneuver may also perform one or two turn maneuvers in the hex slipped into. These turns will be in the direction of the bank attitude (i.e., in the opposite direction from the slip). For instance, a plane that performed a left slip maneuver could make one or two right turn maneuvers. A slip notation counts as one hex moved, and causes a loss of two speed factors. If any turn maneuvers are performed with the slip, each turn would count as one hex moved, and cause the loss of one speed factor each.